Filozofie

 /

Kalendář příspěvků
Červen 2017
Po Út St Čt So Ne
« Kvě    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
Kodex aliance
  1. 1Na prvním místě je pro nás vždy zákazník a jeho informovanost, upřednostňujeme otevřený, etický přístup, se zaměřením na kvalitu a možnost přímé komunikace.
  2. 2Upřednostňujeme zboží s jasným původem a seriózní historií značky.
  3. 3Upřednostňujeme složení a funkčnost produktů před jednostranným zaměřením na cenu, množství a chuť.
  4. 4Upřednostňujeme maximální čistotu, jasný původ a ověřenou formu použitých surovin.
  5. 5Upřednostňujeme produkty (kapsle, tobolky, instantní a tekuté formy) s minimalizovaným obsahem balastních aditiv, pojiv a umělých sladidel.
  6. 6V kategorii produktů živočišného původu, upřednostňujeme produkty evropského původu, které obsahují suroviny vyráběné v souladu s evropskými normami.
  7. 7Upřednostňujeme privátní/nezávislé značky před korporátními značkami zaměřenými na mass-marketing.
  8. 8Upřednostňujeme takové značky/výrobce, kteří přispívají ke zvýšení kvality a čistoty životního prostředí.

Představujeme členy eFIA.cz: Fitness obchod Goldfitness.cz (Praha, Vinohradská)- tradice a dobré jméno více než 27 let

Na stránkách eFIA.cz vám postupně představíme všechny, kteří jsou pod jménem Etické fitness aliance sdružení. Začneme u GoldFitness, zavedené prodejny s dobrým jménem a nejdelší tradicí v Praze – působí zde už více než 27 let. Kamennou prodejnu najdete na adrese Vinohradská 1336/97, Praha 2, Vinohrady. Jaká je její filozofie, a jaké zboží zde naleznete, o tom všem a ještě mnohem více se dozvíte z našeho rozhovoru s majitelem společnosti Janem Krauzem.

Můžete nám povědět něco o filozofii prodejny? Jaké zboží nabízíte a kdo jsou vaši zákazníci?

Má filozofie a prakticky i motto zůstává stále stejné – „za každou cenu spokojený zákazník“. Tímto heslem se snažím řídit od samého začátku a dovolím si říci, že dnes už nejen mně, ale celému našemu týmu se daří tento závazek stále plnit. Filozofie naší prodejny je tedy naprosto stejná – chceme, aby k nám zákazník chodil s jistotou, že odejde spokojen s naším přístupem, ale i se zbožím samotným. Výběr zboží a výrobců podléhá od samého počátku našeho působení na trhu pečlivé selekci. Spočívá to v zařazování pouze těch výrobců, kteří jsou uznáváni a označováni za jedny z nejlepších, nejdůvěryhodnějších a se seriózní historií. Primárně nám jde o čistotu produktů, šetrnost výroby, o kvalitu při výběru zdrojových surovin, a tak dále. Jsem přesvědčen, že právě tato myšlenka je tím, co nás odlišuje od ostatních prodejen a prodejců výživových doplňků nejen v Praze, ale i v celé republice.

Nabízíte nějaké benefity pro pravidelné zákazníky? Jinými slovy, vyplatí se novému zákazníkovi vaši kamennou prodejnu navštívit osobně?

Být naším stálým zákazníkem se určitě vyplatí. V rámci e-shopu goldfitness.cz nabízíme celou řadu slevových hladin a výhod a co se samotné prodejny týká, tak pravidelně a prakticky neustále pořádáme slevové akce na vybrané produkty, které obměňujeme. Toto akční zboží není možné získat jinde než přímo na naší prodejně. A určitě stojí za zmínku i další benefity – zákazník má možnost vždy jeden z produktů přímo na prodejně ochutnat – střídáme ochutnávky proteinů, před-tréninkových doplňků, arašídových másel nebo superpotravin z řady Purasana a tak dále.

V neposlední řadě a jedním z hlavních důvodů, proč navštívit naší prodejnu, je skutečnost, že vás obslouží velice zkušený personál, který pravidelně absolvuje nejen různá školení, ale sám patří mezi aktivní a nadšené sportovce. A právě toto určitě udává směr pro doporučení těch správných doplňků přímo na míru pro naše zákazníky. A pokud by si zákazník přece jen nedokázal vybrat ihned na prodejně a potřeboval čas na rozmyšlenou, může si u nás dát alespoň šálek velice dobré a kvalitní kávy.

Změnil se nějakým způsobem vkus zákazníka, či jeho nárok na kvalitu sportovní výživy v porovnání s nároky cca před 10-15 lety?

Změnil se určitě nejen vkus, ale i samotný zákazník. A za sebe mohu říci „díky Bohu“. Před patnácti lety byla sportovní výživa zaměřena prakticky a pouze na aktivní návštěvníky posiloven, trendem bylo být za každou cenu co největší. Dnes se tato výživa rozšířila do veškerých odvětví sportu, mimo posilovnu a klasické fitness i k fotbalu, hokeji, běhu a dále do zcela nových dimenzí sportu, jakým je např. crossfit, spinning, HIIT, alpinning nebo bojové sporty. Doplňkovou výživu dnes zkrátka hledají sportovci od těch nejmladších prostřednictvím rodičů, běžci, plavci, ale i rekreační sportovci, apod. Obecně vzrostl neuvěřitelným způsobem zájem o sport jako takový. Nejdůležitější posun vidím osobně v tom, že lidé obecně začínají nad způsobem stravování a životním stylem obecně daleko více přemýšlet – nejedná pouze o sportovce, ale o širokou veřejnost. V tomto vidím mezi současností a dobou před 10 – 15 lety největší změnu.

Současný trh sportovní výživy je doslova zavalen laciným výprodejovým zbožím – tzv. „fitness fast-foodem“. Jak hodnotíte tento trend?

Dle mého názoru je tento trend špatný a navážu na předešlou odpověď. Lidé sice začínají nad doplňky, zdravou výživou, stravováním a životním způsobem obecně více přemýšlet, což považuji za velmi pozitivní, degraduje to ovšem skutečnost, že na trhu je opravdu nepřeberné množství doplňků, ve kterých se normální člověk nemá šanci orientovat. A co je bohužel smutné, že pokud se podíváte na složení některých výrobků blíže, tak konzumace některých z nich je z mého pohledu doslova hazard se zdravím. Toto se netýká jen sportovní a doplňkové výživy, ale i potravin samotných. Mám na mysli především geneticky modifikované suroviny, doplňky s absolutně nejasným původem v drtivé většině „někde z Číny“.

Na druhou stranu to jsou ale i doplňky vyráběné nadnárodními společnostmi, které nás dnes a denně masírují v reklamách v televizi, a které obsahují syntetické zlomky „čehosi“, po čem zaručeně budeme věčně mladí a zdraví. Toto navíc nahrává obchodům a e-shopům prodávajícím naprosto jakoukoliv značku jen pro svůj vyšší zisk. Pro nás a náš způsob obchodu je to dobře, my se díky tomuto způsobu obchodování rádi odlišíme od ostatních prodejců, pro koncového zákazníka je ovšem složitější se v této nabídce zorientovat

V nabídce vaší prodejny mají svůj podstatný díl produkty zaměřené na zdraví. Můžete nám k tomu něco povědět?

Je to obrazem vývoje naší společnosti. Jak jsem už zmínil za posledních pár let se výrazně změnil způsob nakupování a poptávka. Zákazníci nejen že nad doplňky více přemýšlejí, ale chtějí vyšší a vyšší kvalitu, bez zbytečných dochucovadel, barviv, syntetických aditiv a zároveň se se zakoupenými suplementy více zajímají o prevenci, o čištění organismu, detoxikaci atd. Díky naší nabídce  výrobků značek Viridian, Purasana a podobných, a hlavně díky školenému personálu, máme zákazníkovi na našich prodejnách co nabídnout a jak mu pomoci. Z tohoto důvodu podíl výrobků zaměřených na zdraví na naší prodejně stále narůstá a myslím, že i v následujících letech tomu nebude jinak.

Osobně mám radost i ze skutečnosti, že světoznámí výrobci jdou podobnou cestou a že své řady dříve typické sportovní výživy začínají obohacovat i o tento segment, takže dnes zakoupíte např. veganský protein i od takových gigantů ve sportovní výživě jako je Weider či Reflex Nutrition.

Chcete ještě něco zajímavého vzkázat čtenářům eFIA.cz?

Děkuji za přečtení tohoto rozhovoru a slibuji, že se budeme i v budoucnu odlišovat od ostatních prodejců stejným způsobem, jako doposud. To znamená upřednostňovat kvalitu, čistotu a osobní přístup k zákazníkovi před prodejem jakéhokoliv „nesmyslu“, který bohužel dnes nabízí drtivá většina naší konkurence.

Zákazníky bych rád požádal o jediné – více a více přemýšlejte nad tím, co konzumujete. Nad složením výrobku, kdo daný produkt vyrábí, jakou má výrobce historii, co používá za suroviny a odkud jsou, jestli se jedná o nadnárodní „eurogigant“, nebo o soukromého farmáře apod. Bude líp nejen vám, ale celé společnosti.