Filozofie

 /

Kalendář příspěvků
Březen 2018
Po Út St Čt So Ne
« Úno   Dub »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
Kodex aliance
  1. 1Na prvním místě je pro nás vždy zákazník a jeho informovanost, upřednostňujeme otevřený, etický přístup, se zaměřením na kvalitu a možnost přímé komunikace.
  2. 2Upřednostňujeme zboží s jasným původem a seriózní historií značky.
  3. 3Upřednostňujeme složení a funkčnost produktů před jednostranným zaměřením na cenu, množství a chuť.
  4. 4Upřednostňujeme maximální čistotu, jasný původ a ověřenou formu použitých surovin.
  5. 5Upřednostňujeme produkty (kapsle, tobolky, instantní a tekuté formy) s minimalizovaným obsahem balastních aditiv, pojiv a umělých sladidel.
  6. 6V kategorii produktů živočišného původu, upřednostňujeme produkty evropského původu, které obsahují suroviny vyráběné v souladu s evropskými normami.
  7. 7Upřednostňujeme privátní/nezávislé značky před korporátními značkami zaměřenými na mass-marketing.
  8. 8Upřednostňujeme takové značky/výrobce, kteří přispívají ke zvýšení kvality a čistoty životního prostředí.

Jak se vyhnout jarní únavě a dobít energii – tipy pro zlepšení fyzické i psychické kondice

Každý se občas cítí unavený. Pokud ale trpíte pocitem únavy dlouhodobě, má to vliv na produktivitu, náladu i zdraví. Vyčerpání může být způsobeno kombinací mnoha faktorů, včetně špatných stravovacích návyků nebo špatného životního stylu. Namísto toho, abyste pili litry kávy denně, vyřešte únavu definitivně pomocí jednoduchých kroků a udržte si energii celý den.

Méně cukrů, více cereálií

Při tvorbě energie hraje výživa zásadní roli. Potraviny, které jíte jsou metabolizovány na glukózu, která je hlavním zdrojem pro tvorbu energie, jež pohání vaše tělo. Jaké potraviny jíte ovlivňuje hladinu glukózy v krvi.

Konzumace vyvážené stravy bohaté na ovoce a zeleninu, cereálie a kvalitní tuky poskytnou potřebné živiny na udržení hladiny krevní glukózy. Rafinovaný cukr způsobí výrazné kolísání hladiny glukózy a jakmile množství glukózy v krvi klesne, klesne i vaše energie.

Hýbejte se

Ať už se rozhodnete jít na lehkou procházku během přestávky na oběd nebo si dáte do těla v posilovně, zvýšení fyzické aktivity pozitivně koreluje s vaší energetickou úrovní.

Dlouhodobé sezení (například v kanceláři) přispívá ke zvýšení únavy a zhoršení výkonu. Přestávka v podobě rychlé krátké procházky vám v boji s únavou pomůže.

Cvičením se také uvolňují endorfiny, které mají pozitivní vliv na vaši náladu a zvyšují vaši koncentraci. Navíc fyzická aktivita přispívá ke kvalitnímu spánku a k eliminaci únavy spojené se spánkovou deprivací.

Zvyšte přísun vitamínů a minerálů

Správná skladba výživy poskytne dostatečné množství živin. Mnoho z nás má ale problém s nedostatkem vitamínů a minerálů. Například B-komplex, hořčík, železo, jód a vitamín C jsou pro energetický metabolismus velmi důležité.

Chronický nedostatek těchto mikronutrientů může negativně ovlivnit produkci energie, což vede k únavě a podrážděnosti. Doplnění stravy uvedenými vitamíny a minerály může zvýšit produkci energie a snížit pocity únavy.

Odpočinek, regenerace

Odpočinek a relaxace po dlouhém a náročném dni vám pomůže dobít baterky. Sedmi až osmihodinový kvalitní spánek, správná spánková hygiena a úplné „vypnutí“ umožní regeneraci a obnovu vašeho těla.

Vedle spánku může mít pozitivní účinky na zvýšení energie, snížení stresu a eliminaci úzkosti i meditace.

Nestresujte se

Jedním z nejdůležitějších faktorů, které přispívají ke chronické únavě, je stres a úzkost. Obavy, tlak, moc odpovědnosti, to vše může být psychicky i fyzicky velmi náročné. Existuje mnoho způsobů, jak se se stresem vyrovnat – zjistěte, který je pro vás ten nejlepší.

Každodenní nácvik hlubokého dýchání, cvičení nebo meditace mohou pomoci od stresu. Sociální vazby také významně přispívají k emocionálnímu zdraví a snížení hladiny stresu. Podle behaviorálních studií vyjít ven na čerstvý vzduch do přírody, zlepšuje náladu a váš výkon.

Dalším způsobem, jak předcházet a zvládat stres je plánování. Nenechte se zahltit spoustou projektů a termínů, spíše si utvořte dílčí každodenní seznamy úkolů, které jste schopni splnit. Úspěšné plánování může nejen snížit stres, ale správná organizace souvisí s úsporou času a zvýšením produktivity.

Výraz “Qi”, který se čte jako “chi”, znamená cirkulující životní energii, která podle čínské filozofie prostupuje vše. V tradiční čínské medicíně je rovnováha negativních a pozitivních forem Qi v těle považována za zásadní pro udržení dobrého zdraví.

Autorka článku: Mgr. Petra Vrabcová, PhD.

zdroj: https://www.green-market.cz/blog/jak-se-vyhnout-jarni-unave-a-dobit-energii/