Filozofie

 /

Kodex aliance
  1. 1. Na prvním místě je pro nás vždy zákazník a jeho informovanost, upřednostňujeme otevřený, etický přístup, se zaměřením na kvalitu a možnost přímé komunikace.
  2. 2. Upřednostňujeme zboží s jasným původem a seriózní historií značky.
  3. 3. Upřednostňujeme složení a funkčnost produktů před jednostranným zaměřením na cenu a chuť.
  4. 4. Upřednostňujeme maximální čistotu, jasný původ a ověřenou formu použitých surovin.
  5. 5. Upřednostňujeme produkty (kapsle, tobolky, instantní a tekuté formy) s minimalizovaným obsahem balastních aditiv, pojiv a umělých sladidel.
  6. 6. Upřednostňujeme seriózní značky investující do vývoje a složení před značkami zaměřenými na agresivní mass-marketing.
  7. 7. Upřednostňujeme značky/výrobce, které podporují zdravý a etický životní styl

Průvodce světem sportovní výživy – díl 3. – Základní principy

V minulém díle jsme podrobně rozebrali základní princip „zámek a klíč“, který by měl být výchozím bodem pro výběr nejen potravin, ale také jakékoliv sportovní a doplňkové výživy. V tomto díle rozebereme stručný seznam všech základních principů, které Vám pomohou k lepší orientaci.

Ještě před tím bychom rádi opakovaně zdůraznili, že tento seznam je sestaven pro jedince, kteří mají následující hierarchii hodnot: na prvním místě zdraví a dlouhověkost, teprve potom výkon.

Základní principy pro výběr sportovní výživy:

  • Vycházejte vždy ze základního principu zámek a klíč
  • Upřednostněte značku, která nabízí pouze smysluplné, prověřené produkty, které se vzájemně doplňují. Opakem je značka, která nabízí vše co je na trhu dostupné, popř. to co je v danou chvíli populární.
  • Upřednostněte značku, která nabízí v kategorii pilulek produkty ve formě kapslí. Kapsle představují nejkvalitnější, avšak nejdražší formou, naopak nejlevnější je lisovaná tableta s pojivy (více například v tomto článku). Důvodem je fakt, že struktura kapsle účinně chrání volně ložený (nelepený a vysokým tlakem neovlivněný) obsah prášku před vlhnutím a oxidací. Tablety jsou naopak náchylné k vlhnutí a jsou obvykle lisovány a lepeny pod vysokým tlakem a mohou obsahovat až 80 % pojiv (lepidel).
  • Upřednostněte značku, která nabízí kompletní sortiment, nebo podstatnou část nabízeného sortimentu bez umělých sladidel.
  • Upřednostněte značku, která nepoužívá zavádějící, tedy nepřesné marketingové formulace, jako např. bílkovina rostlinného původu, nebo bílkovina hovězího původu (anglicky beef protein), což může v tomto případě být např. mléčná bílkovina, syrovátková bílkovina, kasein, bílkovina z hovězího svalu, tedy masa, ale také bílkovina z krevní plazmy, bílkovina z vnitřností, kolagen z kůže, kolagen z paznehtů, vazů a chrupavek, želatina atd.. Na krávě je hovězí, tedy „beef“ samozřejmě vše, jedná se tedy o velmi obecný nespecifikovaný údaj. Vždy vyžadujte konkrétní zdroj.
  • Zaměřte se na fakt, jakým způsobem se daná značka prezentuje na veřejnosti. Je to seriózní argumentace o složení a smysluplnosti produktů, nebo agresivní všudypřítomný marketing?
  • Zaměřte se na fakt, jaký životní styl daná značka prezentuje, podporuje a oslovuje.

Autor článku: redakce eFIA.cz

Zdroj: https://www.myotec.cz/1848/pruvodce-svetem-sportovni-vyzivy-dil-3-seznam-zakladnich-principu/