Filozofie

 /

Kodex aliance
  1. 1. Na prvním místě je pro nás vždy zákazník a jeho informovanost, upřednostňujeme otevřený, etický přístup, se zaměřením na kvalitu a možnost přímé komunikace.
  2. 2. Upřednostňujeme zboží s jasným původem a seriózní historií značky.
  3. 3. Upřednostňujeme složení a funkčnost produktů před jednostranným zaměřením na cenu a chuť.
  4. 4. Upřednostňujeme maximální čistotu, jasný původ a ověřenou formu použitých surovin.
  5. 5. Upřednostňujeme produkty (kapsle, tobolky, instantní a tekuté formy) s minimalizovaným obsahem balastních aditiv, pojiv a umělých sladidel.
  6. 6. Upřednostňujeme seriózní značky investující do vývoje a složení před značkami zaměřenými na agresivní mass-marketing.
  7. 7. Upřednostňujeme značky/výrobce, které podporují zdravý a etický životní styl

Vybíráme z vědeckých studií: Flavanoly v kakau zlepšují inzulinovou sensitivu a další poznatky

Vliv brusinek na střevní mikrobiom a kardiometabolické zdraví: Závěry z Konference o vlivu brusinek na zdraví z roku 2015.

Lin 2016

Současná zjištění ve výzkumu vlivu brusinek objevila důkazy o vlivu na riziko vzniku kardiometabolického syndromu a přemnožení nežádoucích bakterií v těle. Anti-mikrobiální efekt mají brusinky díky obsahu proantokyanidinů, které dokázaly in vitro přerušit růst bakterie Escherichia coli. Nový výzkum naznačuje synergii mezi látkami v brusinkách a střevním mikrobiomem, což ve výsledku přispívá k dobrému zdraví zažívacího traktu a také k potlačení infekcí močového ústrojí.

Rovněž se objevíce čím dál více důkazů indikujících efekt brusinek na biomarkery kardiometabolického zdraví (souhrn indikátorů jako je hladina cholesterolu, krevní tlak, metaoblismus tuků,..), je nicméně ještě třeba další výzkum.

Flavanoly obsažené v kakau a biomarkery kardiometabolického zdraví: Inzulinová sensitivita a lipidový profil.

Blumberg 2016

Bylo provedeno systematické srovnání a meta analýza testů sledujících  celkem 119 jedinců, kterým bylo podáváno 166-2110 mg v rámci stravy (samotné kvalitní kakao,kvalitní zdroje kakaa) po dobu 2-52 týdnů.Výsledkem bylo významné zlepšení inzulinové sensitivity a lipidového profilu. Pro podrobnější zmapování účinku jsou však třeba další studie.

Studie je dostupná zde: https://academic.oup.com/jn/article/146/11/2325/4630468

Zdravotní účinky a zdroje prebiotické vlákniny: Shrnutí nejdůležitějších benefitů

Carlson 2018

Prebiotickou vlákninu tvoří nestravitelné látky podílející se ve střevě na zpracování potravy – fruktooligosacharidy, inulin a galakto-oligosacharidy. Toto shrnutí zpracovává 8 hlavních zdravotních benefitů prebiotik – 1.Navýšení počtu kultur Bifidobacteria a Lactobacilli, 2.Produkce prospěšných metabolitů, 3.Zvýšení vstřebávání vápníku, 4.Tlumení nežádoucího kvašení bílkovin, 5.Tlumení množení nežádoucích bakterií, 6.Pokles rizika vzniku alergií, 7.Pozitivní vliv na střevní bariéru, 8.Posílení imunitního systému

Studie je dostupná zde: https://academic.oup.com/cdn/article/2/3/nzy005/4828321

Účinek extraktu z Indického angreštu (Amly) u pacientů s dyslipidémií (zvýšeným cholesterolem).

Updaya, 2019

Studie zkoumala efekt suplementace extraktu z indického angreštu na 98 pacientů s dislipidémií (porucha metabolismu tuků doprovázející např. diabetes. Pacienti dostávali 500 mg extraktu nebo placebo denně po 12 týdnů. Po této době bylo zaznamenáno signifikantní snížení cekového cholesterolu  i LDL-C a VLDL-C cholesterolu u skupinu s extraktem ve srovnání s placebo skupinou. Resumé tedy zní, že Indický angrešt může mít pozitivní vliv na hladinu škodlivého cholesterolu, aniž by snižoval hladinu koenzymu Q10.

Studie je dostupná zde: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30670010

Vysoký příjem vitamínu C ve stravě je spojený se snížením rizika vzniku těhotenského diabetu.

Liu 2019

Těhotné ženy bez předchozího výskytu diabetu byly monitorovány po dobu 24-28 týdnů. 11,4 % z celkového počtu 3009 žen bylo diagnostikováno s rizikem vzniku těhotenského diabetu. Ženy, které denně přijímaly více než 200 mg vitamínu C měly nižší ukazatele rizika vzniku diabetu než ženy přijímající 115-200 mg vitamínu C denně.

Studie je dostupná zde: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0261561419300330

Autor článku: redakce eFIA.cz