Filozofie

 /

Kalendář příspěvků
Leden 2018
Po Út St Čt So Ne
« Pro    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
Kodex aliance
  1. 1Na prvním místě je pro nás vždy zákazník a jeho informovanost, upřednostňujeme otevřený, etický přístup, se zaměřením na kvalitu a možnost přímé komunikace.
  2. 2Upřednostňujeme zboží s jasným původem a seriózní historií značky.
  3. 3Upřednostňujeme složení a funkčnost produktů před jednostranným zaměřením na cenu, množství a chuť.
  4. 4Upřednostňujeme maximální čistotu, jasný původ a ověřenou formu použitých surovin.
  5. 5Upřednostňujeme produkty (kapsle, tobolky, instantní a tekuté formy) s minimalizovaným obsahem balastních aditiv, pojiv a umělých sladidel.
  6. 6V kategorii produktů živočišného původu, upřednostňujeme produkty evropského původu, které obsahují suroviny vyráběné v souladu s evropskými normami.
  7. 7Upřednostňujeme privátní/nezávislé značky před korporátními značkami zaměřenými na mass-marketing.
  8. 8Upřednostňujeme takové značky/výrobce, kteří přispívají ke zvýšení kvality a čistoty životního prostředí.

Michal Filla hodnotí rok 2017: „Vyhráli jsme šampionát v nejprestižnější třídě Superbike“

Motocyklový závodník Michal Filla má za sebou náročnou, ale přesto velmi úspěšnou sezónu. Stal se již poněkolikáté mistrem v mezinárodním šampionátu Alpe Adria Road Racing v kategorii Superbike (SBK) a získal 10. místo v BMW race trophy.  Jak úspěšná bude nadcházející sezóna, je velmi těžké odhadnout, ale jak známe Michala, bude to stát určitě za to.

Michale, jak by si zhodnotil loňskou sezónu – úspěchy, zdraví, technické problémy a podobně?

Loňský rok byl určitě pozitivní sezonou. V roce 2016 jsem měl několik těžkých pádů a tak jsem rád, že se letošek obešel bez zranění. Až na jeden závod mě nijak zásadně nezradila technika, a tak to bylo jen na nás. Poprvé v kariéře jsem také měl na motorce některé opravdové superbikové díly – brzdy, přední vidlice a elektroniku. Vše bylo ale o dost složitější, než se na první pohled zdálo a naučit motorku fungovat nám zabralo docela hodně času. Nakonec se to ale podařilo a vyhráli jsme několik závodů i celý šampionát v nejprestižnější třídě Superbike.

Tvůj nejlepší moment roku 2017?

Ten byl asi na Slovensku, kde jsme vyhráli náš první závod sezony. Za velmi těžkých podmínek na mokré trati jsme na poslední chvíli přezuli zadní pneumatiku na suchou, a musel jsem tak startovat z posledního místa na roštu. Byl to velký risk, ale první kola jsem zvládl zůstat na motorce a s osychající tratí jsem se dostal až na první místo a vyhrál.

Tvůj nejhorší moment roku 2017?

Naštěstí jich nebylo mnoho, ale asi chvíle, když mě v posledním kole srazil soupeř – nedobrzdil a jeho motorka mě trefila do zadního kola. Oba jsme spadli, já ještě motorku zvedl a dojel do cíle.

Jaké máš plány, nebo novinky pro nadcházející sezónu 2018?

Budu pokračovat v seriálu Alpe Adria Championship, ale asi ve třídě Superstock, která je finančně trochu méně náročná. Připravit motocykl specifikace Superstock vyjde zhruba kolem 30.000,- Euro. Motocykl třídy Superbike může být klidně 2x tak drahý. A to jste ještě nevyjeli na trať. Zároveň je třída Superstock technicky vyrovnanější než třída Superbike.

Aktuálně je zimní přestávka, máš nějakou kondiční přípravu? Pokud ano, jak se udržuješ v kondici?

Každý rok se snažím připravit co nejlépe. Dělám spoustu různých sportů a aktivit. Nemůžu bohužel moc běhat kvůli problémům s kyčlí, které jsem měl v dětství, ale dá se to nahradit vším možným. Bez kondičky byste na motorce moc daleko nedojeli. I když to tak třeba nevypadá, závod je docela velký fyzický výkon a jezdit hodně přes 200km/h na motorce, když už nemůžete a pořádně neovládáte tělo, je docela špatný nápad. Momentálně toho ale dělat moc nemůžu, protože jsem se podrobil operaci obou předloktí. Je to docela běžná operace motorkářů, která má za účel oddálit znecitlivění především pravé ruky, která si po celou dobu jízdy neodpočine.

Používáš během sezóny nějaké doplňky stravy?

Používám toho docela hodně. Teď v zimě se mi výborně osvědčilo od Viridianu Ester C a Curcumin Complex. Od Reflexu pak Nexgen a Omega 3. Přes sezonu na závodech hodně používám The Edge a Diet Protein. Teď se ještě hodně těším na nové Energy Gelly a tyčinky od High5. Věřím, že mi pomůžou opět zvítězit.

Jaké jsou tvé zkušenosti a plány s endurance závody?

Loni jsem se k nim jen tak na skok zase vrátil. V roce 2012 jsem jel poslední celou sezonu a podařilo se nám vyhrát titul Mistrů Světa ve třídě Superstock 1000. Pak jsem si dal hlavně z časových a finančních důvodů pauzu. Minulou sezonu se mi ale podařilo vrátit se aspoň na jeden závod a ten se povedl skvěle. Jezdec na to musí být nachystaný fyzicky i psychycky. Přihodit se může cokoli a může se stát, že jedete závod na 24 hodin jen ve dvou jezdcích. Proto chci být připraven na 100%, až na takový podnik zase kývnu.

Co Michal Filla a dovolená na lyžích, nebo u moře?

Loni jsem byl asi po 7 letech na dovolené u moře. Bylo to skvělé, skončila sezona a my jsme hned vyrazili. Doufám, že bude možnost si to zopakovat. Zimní dovolená je taky fajn, ale s létem se to prostě nedá srovnat. Lyžuji moc rád, ale s dětma se mi to zatím nedaří, vše se zatím točí kolem nich. Možná se to změní už letos.

Díky za rozhovor! Čtenářům přeju vše nejlepší do roku 2018!