Filozofie

 /

Kodex aliance
  1. 1. Na prvním místě je pro nás vždy zákazník a jeho informovanost, upřednostňujeme otevřený, etický přístup, se zaměřením na kvalitu a možnost přímé komunikace.
  2. 2. Upřednostňujeme zboží s jasným původem a seriózní historií značky.
  3. 3. Upřednostňujeme složení a funkčnost produktů před jednostranným zaměřením na cenu a chuť.
  4. 4. Upřednostňujeme maximální čistotu, jasný původ a ověřenou formu použitých surovin.
  5. 5. Upřednostňujeme produkty (kapsle, tobolky, instantní a tekuté formy) s minimalizovaným obsahem balastních aditiv, pojiv a umělých sladidel.
  6. 6. Upřednostňujeme seriózní značky investující do vývoje a složení před značkami zaměřenými na agresivní mass-marketing.
  7. 7. Upřednostňujeme značky/výrobce, které podporují zdravý a etický životní styl

Chodidlo jako zdroj informací – projděte se bosí a uvidíte

Z jakého smyslu a z jaké části těla přijímáme nejvíce informací? Možná si říkáte, že to přece musí být oči. Těmi vnímáme okolí a vidíme vše kolem nás. Ale není tomu tak. Nejvíce informací totiž získáváme z chodidla. Jedná se o cca 70% informací. Na druhém místě jsou uši – 20 %), na třetím oči 10 %.

A jakým způsobem tyto informace získáváme? Z nervových zakončení, která máme po celém těle. Na chodidle jsou obzvláště důležité kvůli poznávání okolí a nastavování ladících mechanismů, které nám umožňují se pohybovat, reagovat na změny okolí, držet tělo v prostoru, efektivně produkovat sílu a další. Tyto mechanismy jsou schopny opravdu rychlých reakcí. Při každém našem kroku vyhodnocují a nastavují potřebnou sílu tlaku chodidla na podložku, vyrovnávají držení těla, abychom nespadli na hlavu. Aby ale mohly fungovat správně, musí být chodidlo v dobrém stavu a připraveno.

Co vše se skrývá v našem chodidle

Pokud trávíme většinu času v pevných a úzkých botách, tak naše chodidla trpí a stávají se méně citlivé na vnější podněty. Přestávají tak plnit funkci jemného ladiče. A jednoduše řečeno leniví a „hluchnou“. Proto se mohou vyskytnou nejrůznější problémy od bolestí zad, hlavy, nestability kyčelního klouby, vtáčení kolenních kloubů, bolesti chodidel, deformity nohy a další. Péče o chodidlo patří mezi ty nejzákladnější techniky. Proto se doporučuje alespoň občasná bosá chůze, vědomé stání a další práce s chodidlem.

Chodidlo tvoří 28 kostí, 19 šlach a 33 svalů. V jednom chodidle je cca 200 tisíc nervových zakončení. Ano, až tak citlivá tato oblast je. Při každém vědomém kroku tak spouštíme symfonii informací a naše chodidla vysloveně baží po takové informační salvě.

Projděte se bosí

Zkuste si vyzout boty a projít se po zelením trávníku nebo po kamenitém chodníku. Píchá vás to, je to nepříjemný pocit? Nebo cítíte úlevu a volnost? Z počátku může být chodidlo více citlivé a hrany kamínků opravdu mohou způsobovat svým způsobem bolest. Pokud trávíte většinu času v pevných botách, tak jednoduše není zvyklé a musí se prvně „otrkat“. Proto volte pro začátek „jednodušší“ terén.

Vědomý stoj

A co je to ten vědomý stoj? Vědomý stoj je takový, který si uvědomujete. To znamená, že si plně uvědomujete to, jak stojíte. Vyzkoušejte si to! Stoupněte si na šíři svých boků, nasměrujte špičky dopředu a jemně pokrčte kolena. Uvolněte hýždě a přeneste jemně váhu na přední část chodidel a vnímejte, co s nimi děje. Přitiskly se prsty více k podložce? Cítíte úlevu od pat? Co pánev? Je možný pohyb do překlopení vpřed a vzad? Dost možná Vás takový stoj bude stát více námahy, ale jeho efekt za to stojí.

Tento stoj můžete zkoušet pokaždé, když někde stojíte a postupně tak budovat lepší návyk. Jaké lidé trávíme ve stoje spoustu času, zkuste si proto na vědomý stoj vzpomenout pokaždé, když někde čekáte. Věnujte pozornost a čas sobě, telefon a jiná zařízení nechejte v kapse.

Závěr

Bosá chůze nebo vědomý stoj se můžou zdát jako bezvýznamné a nebo banální věci. Opak je však pravdou. Obojí nám pomůže zpomalit nebo zastavit a znovu si uvědomit vlastní tělo a tím pádem i sebe sama. A to v dnešní době není samozřejmost.

Autorka článku: Mgr. et. Bc. Klára Vomáčková