Filozofie

 /

Kodex aliance
  1. 1. Na prvním místě je pro nás vždy zákazník a jeho informovanost, upřednostňujeme otevřený, etický přístup, se zaměřením na kvalitu a možnost přímé komunikace.
  2. 2. Upřednostňujeme zboží s jasným původem a seriózní historií značky.
  3. 3. Upřednostňujeme složení a funkčnost produktů před jednostranným zaměřením na cenu a chuť.
  4. 4. Upřednostňujeme maximální čistotu, jasný původ a ověřenou formu použitých surovin.
  5. 5. Upřednostňujeme produkty (kapsle, tobolky, instantní a tekuté formy) s minimalizovaným obsahem balastních aditiv, pojiv a umělých sladidel.
  6. 6. Upřednostňujeme seriózní značky investující do vývoje a složení před značkami zaměřenými na agresivní mass-marketing.
  7. 7. Upřednostňujeme značky/výrobce, které podporují zdravý a etický životní styl

Úzkost – nepřijemný stav, od kterého si můžeme pomoci přírodní cestou. Díl 1.

Úzkost může být paralyzující stav obvykle doprovázený dlouhodobým stresem a zhoršením celkové kondice a zdraví.  Příliš se o tom nemluví, ale úzkost přispívá k mnoha chronickým nemocem a to dokonce, i když je léčena konvenčními léky. Proto potřebujeme přírodní látky a celostní přístup zaměřený na příčinu problému namísto tišení symptomů. Obzvláště to platí v současné době koronavirové pandemie, která úzkostné stavy výrazně zhoršuje.

Koho postihuje úzkost

Úzkost může postihnout jedince jakéhokoli věku, obvykle jí trpí od 4,3 do 5,9 % populace. 40-60 % jedinců stižených úzkostí navíc pociťuje příznaky deprese, což ještě zhoršuje jejich stav a možnost jej vhodným způsobem řešit. (1) Výzkumy mimoto ukazují, že lidé s úzkostí léčenou konvenčními antipsychotiky mají jen malou naději na kompletní ústup tohoto stavu, pokud se u nich po pěti letech léčby nepodaří snížit markery remise pod 38 %. (2).

Dobrá zpráva je, že existuje mnoho přírodních léků, které jsou bezpečné a nemají vedlejší účinky jako mnoho léků konvenčních. Už jen přechodem na čistou a vyváženou stranu, která obsahuje důležité nutrienty jako B vitamíny, hořčík a omega-3, a používáním esenciálních olejů, pocítíte okamžitý rozdíl v náladě, energii a spánkových návycích.

Příčiny a rizikové faktory

Úzkost je normální reakce na stres nebo nebezpečné situace, je spojená s přepnutím těla do režimu „bojuj nebo uteč“ a jde také o nejrozšířenější psychický problém. Problémem se úzkost stává v momentu, kdy je neustálá, nebo přichází jako neadekvátní reakce na situace v běžném dni. V obou případech nám tak začíná komplikovat každodenní život. Ve skutečnosti existuje více druhů úzkostných poruch – generalizovaná úzkostná porucha, obsedantně kompulzivní porucha, sociální úzkost nebo fóbie, panická úzkost (ataka) a další.

Příčiny úzkostných poruch

Mezi příčiny úzkostných poruch patří následující faktory:

  • Stres
  • Traumatizující životní zkušenost
  • Problémy se štítnou žlázou
  • Problémy s hladinou serotoninu
  • Nadměrnou konzumaci alkoholu
  • Nadměrný příjem kofeinu nebo cukru
  • Hormonální nerovnováhu

Mezi rizikové faktory patří příslušnost k ženskému pohlaví, stresové životní události během dětství i dospělosti, rodinná anamnéza duševních problémů, chudoba nebo stydlivost během dětství.

Symptomy

Zatímco po psychické stránce je úzkost charakterizovaná nadměrným strachováním se a pocitem tlaku, fyziologické symptomy zahrnují:

  • Napětí svalů
  • Pocit svíravosti na hrudi
  • Palpitace (nadměrné vnímání tlukotu srdce)
  • Vysoký krevní tlak
  • Nespavost
  • Zažívací problémy
  • Panické ataky
  • Podrážděnost
  • Špatná koncentrace
  • Neposednost
  • Pocení
  • Nervozita
  • Neschopnost společenského kontaktu

Pro jedince, kteří úzkostnými poruchami netrpí to může být těžko představitelné, ale úzkostná porucha může postiženého naprosto paralyzovat (krátkodobě i dlouhodobě), přičemž úzkost samotná být doprovázená nebo může vést k rozvoji deprese.

Jak si pomoci

Jak už bylo zmíněno, první a nejdůležitější věcí je úprava stravy. Průmyslově zpracovaná potrava, bílá mouka, bílý cukr (pečivo, těstoviny,), umělá sladidla to vše jsou věci, které jsou v nadměrném množství jedy. Strava by měla být z velké části tvořená rostlinnými bílkovinami, a pouze z části komplexními sacharidy a tuky. Jakmile skutečně proměníme svůj jídelníček, dojde k první velké změně v tom, jak se cítíme. K další může dojít, pokud zařadíme vhodné přírodní látky. A o těch si povíme v dalším dílu.

Autor článku: Tomáš Kouřil

Zdroje:

0.https://draxe.com/health/natural-remedies-anxiety/

1.Generalized Anxiety Disorder and Hypoglycemia Symptoms Improved with Diet Modification. Aucoin. 2016. Dostupné z: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4963565/

2.Treating generalized anxiety disorder with second generation antipsychotics: a systematic review and meta-analysis. LaLonde. 2017. Dostupné z: Treating generalized anxiety disorder with second generation antipsychotics: a systematic review and meta-analysis.